Skargi na dostępność

Informacja

Ostrzegamy o kradzieżach pod przykrywką sprzedaży na serwisach typu Allegro, OLX, Vinted. Czytaj więcej!!! LOKATA 5,00 % na 12 miesięcy !!!, !!! LOKATA 4,70 % na 3 miesiące!!!,

Menu witryny

"Logowanie Internet Banking"

Informacja dotycząca zasad składania skarg na dostępność

 

Południowo – Mazowiecki Bank Spółdzielczy w Jedlińsku z siedzibą w Jedlińsku przy ul. Wareckiej 7, 26-660 Jedlińsk (dalej: „my”), przedstawia informację na temat zasad składania skarg na dostępność niektórych produktów i usług.

Jeżeli posiadasz zastrzeżenia do dostępności naszych produktów lub usług (w rozumieniu ustawy z dnia 26.04.2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze), to masz prawo złożyć skargę.

Poniżej znajdziesz zasady i procedury dotyczące składania skargi na brak dostępności niektórych produktów i usług.

§ 1
Forma i miejsce złożenia skargi

1.     Skargę na brak dostępności niektórych naszych produktów i usług możesz złożyć:

1) w dowolnej placówce banku (pisemnie lub ustnie do protokołu);

2) telefonicznie przez kontakt z dowolną placówką banku (numery podane są na  
     naszej stronie internetowej: www.bsjedlinsk.pl);

3) listownie na adres dowolnej placówki banku albo przez skrzynkę elektroniczną:
    AE: PL-53436-81332-JCREC-21;

4) e-mailem (adres na naszej stronie internetowej).

2.     Adresy placówek banku znajdziesz na naszej stronie internetowej: www.bsjedlinsk.pl w zakładce „Placówki”.

§ 2
Dane zawarte w skardze

1.       W pisemnej skardze umieść:

1)      swoje imię i nazwisko;

2)      adres korespondencyjny, adres e-mail lub numer telefonu;

3)      informację, jak możemy się z Tobą skontaktować;

4)      informację, jakiego produktu lub usługi dotyczy skarga;

5)      informację, jakiego wymagania dostępności nie spełniają produkt albo usługa;

6)      żądanie, abyśmy zapewnili spełnienie wymogu dostępności produktu lub usługi.

2.       W skardze możesz wskazać preferowany sposób, w jaki powinniśmy zapewnić spełnienie wymagania dostępności produktu lub usługi.

3.       Jeśli skarga nie zawiera informacji wskazanych w ust. 1, to pozostawimy ją bez rozpatrzenia.

4.       Jeżeli nie masz statusu konsumenta, a złożyłeś skargę, to poinformujemy Cię o odmowie rozpatrzenia skargi w terminie 30 dni. 

5.       Jeśli masz status konsumenta, ale skarga nie zawiera informacji wskazanych w ust. 1 powyżej, to poinformujemy Cię o:

1)      odmowie rozpatrzenia skargi z tego powodu, w terminie 30 dni. 

2)      o tym, że po złożeniu skargi zgodnie z wymogami zostanie ona przez nas rozpatrzona.

6.       Formularz skargi dostępny jest na naszej stronie internetowej.

§ 3
Terminy rozpatrzenia skargi

1.       Odpowiadamy na skargę dotyczącą braku dostępności świadczonych przez nas produktów i usług w ciągu 30 dni kalendarzowych od daty jej otrzymania.

2.       W szczególnie skomplikowanych przypadkach, gdy nie możemy rozpatrzyć skargi i odpowiedzieć na nią w ciągu 30 dni kalendarzowych, wydłużamy ten czas do 60 dni kalendarzowych.

3.       Jeśli nie możemy odpowiedzieć na skargę w terminie określonym w ust. 1, wówczas w ciągu 30 dni kalendarzowych od dnia otrzymania skargi:

1)  wyjaśniamy przyczynę opóźnienia;

2)  podajemy przewidywany termin odpowiedzi na skargę, który nie może być dłuższy niż wskazany w ust. 2.

4.       Wskazane w ust. 3 wyjaśnienia przekażemy w formie:

1)  pisemnej lub

2)  e-mailem (jeśli jako formę otrzymania odpowiedzi na skargę wskażesz odpowiedź drogą e-mailową).

5.       Aby zachować terminy odpowiedzi na skargę (ust. 1 i 2), wystarczy, że odpowiemy przed upływem tych terminów. W przypadku odpowiedzi na piśmie wystarczające jest nadanie jej w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu art. 3 pkt 13 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe.

§ 4
Odpowiedź na skargę

1.       Odpowiedź na skargę zawiera:

1)  informację o wyniku rozpatrzenia skargi;

2)  imię i nazwisko osoby upoważnionej przez nas do udzielenia odpowiedzi ze wskazaniem stanowiska służbowego;

z zastrzeżeniem ust. 2 poniżej.

2.       Jeśli:

1)  nie uwzględniliśmy Twojej skargi – to odpowiedź na skargę zawiera uzasadnienie faktyczne i prawne;

2)  uwzględniliśmy Twoją skargę – to odpowiedź na skargę zawiera określenie terminu, w którym Twoje żądanie zawarte w skardze zostanie przez nas zrealizowane. Termin realizacji przez nas Twojego żądania nie może być dłuższy niż 6 miesięcy od dnia udzielenia odpowiedzi na skargę.

3.       Na skargę odpowiemy:

1)  na piśmie;

2)  na papierze firmowym;

3)  przy użyciu czcionki Arial 11 pkt, (na Twoje żądanie użyjemy innej lub większej czcionki).

4.       Na skargę odpowiadamy:

1)   listem poleconym na adres wskazany w skardze lub przez skrzynkę elektroniczną, z zastrzeżeniem pkt 2;

2)   e-mailem w formie podpisanego elektronicznie pliku pdf, zaszyfrowanego hasłem.

Hasło do odczytania lub odsłuchania odpowiedzi wysyłamy na numer telefonu, który podasz nam w formularzu skargi.

5.       Gdy nie zgadzasz się ze stanowiskiem w odpowiedzi na skargę, możesz:

1)  odwołać się do Prezesa Zarządu P-MBS w Jedlińsku; Poinformujemy Cię o sposobie i terminie wniesienia tego odwołania;

2)  złożyć zawiadomienie do Prezesa Zarządu PFRON (adres siedziby: al. Jana Pawła II 13, 00-828 Warszawa) o tym, że nasz produkt albo usługa nie spełnia wymagań dostępności (o zawiadomieniu mowa w art. 67 ustawy o dostępności).

 

Formularz skargi

Stopka

Rozmiar czcionki

Dodatkowe opcje dostępności

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.