Szanowni Państwo
Poniżej przekazujemy linki do strony PFR dot. materiałów informacyjnych na temat umorzeń subwencji z Tarczy Antykryzysowej 1.0.
Są to Materiały szkoleniowe dla beneficjentów, jak mogą sobie sami sprawdzić i wyliczyć poszczególne % umorzenia.
Zachęcamy do zapoznania się treścią oraz obejrzenia filmów instruktarzowych.
- Rozliczenie subwencji Krok po kroku:
https://pfrsa.pl/tarcza-finansowa-pfr/tarcza-finansowa-pfr-10.html?_ga=2.179088045.804172854.1618812815-524549666.1618812815#mmsp - Najczęściej zadawane pytania:
https://pfrsa.pl/dam/jcr:5b6e4f2e-01c0-4be9-bd41-7f2fe869af15/Q&A-tarcza-finansowa-pfr-1-0 - Prezentacje o programie (pod koniec strony):
https://pfrsa.pl/tarcza-finansowa-pfr/tarcza-finansowa-pfr-10.html?_ga=2.179088045.804172854.1618812815-524549666.1618812815#mmsp - Link do szkolenia o umorzeniach dla MSP:
https://www.youtube.com/watch?v=Fwfzk6Bs-OQ - Link do szkolenia o umorzeniach dla MIKROFIRM:
https://www.youtube.com/watch?v=bLSCwCVrVHQ
Ponadto na stronie PFR mogą państwo znaleźć różne szkolenia i mteriały pomocne przy umorzeniach do Tarczy 1.0 .
Instrukcja odnośnie spłat subwencji PFR (Tarcza 1)
Udostępnione w Internet Bankingu rachunki ewidencji subwencji, czyli rachunki kredytowe, pozwolą klientom pobierać przygotowane na podstawie decyzji harmonogramy spłat subwencji.
Informacja o pobranym przez Klienta harmonogramie, zapisywana jest w postaci pliku PDF w Banku. Harmonogram spłat subwencji PFR wskazuje NRB Rachunku do spłat, na który klient, beneficjent subwencji przekazuje środki na spłatę.
Przekazanie środków należy wykonać z użyciem przelewu na rachunki własne lub z użyciem dedykowanej opcji Spłać, dostępnej w rachunku ewidencji subwencji PFR.
Spłata subwencji PFR wykonywana jest w terminach i kwotach wskazanych w Harmonogramie pod warunkiem przekazania na Rachunek do spłat stosownej wysokości środków co miesiąc.
Spłata wykonywana jest w dwóch etapach: Pierwszy etap – operacja pozabilansowa Spłata raty na rachunku kredytowym – pozabilansowa operacja, w wysokości środków przekazanych do spłaty, ale w kwocie nie przekraczającej wartości wynikającej z wymagalności.
Oodstępstwem od reguły jest obsługa nadpłaty, która sygnalizowana jest w rachunku subwencji atrybutem #NadpłataSubwencjiPFR, wartością atrybutu jest data wymagalności, w której nastąpi spłata do wysokości wszystkich środków na rachunku do spłat.
Dyspozycja nadpłaty powinna:
Wcześniejsza spłata subwencji w części lub całości wymaga złożenia dyspozycji na co najmniej 14 dni przed planowaną datą nadpłaty, w której należy wskazać co spowoduje nadpłata;
-skrócenie okresu spłaty subwencji,
-zmniejszenie wysokości pozostałych rat ;
-ewentualne inne opcje wskazane przez klienta
Modyfikacja harmonogramu po wykonaniu nadpłaty wykonywana jest ręcznie z uwzględnieniem parametrów określonych przez klienta w dyspozycji nadpłaty.
Nadpłata spłacana jest z ratą bieżącą , tj. w dniu 25 go dnia miesiąca.
Drugi etap – operacja bilansowa
Przekazane kwoty spłaty z Rachunku do spłat na rachunek techniczny PFR wskazany w parametrze Rachunek techniczny banku do obsługi Tarczy antykryzysowej PFR.
Spłaty subwencji będą następować 25- go dnia każdego miesiąca, chyba, że ten dzień wypada na dzień wolny od pracy to spłata w dniu następnym, wysokość rat będzie z dwoma miejscami po przecinku, ostatnia rata wyrównująca. Spłata odbywać się będzie przez 24 miesiące .
Bank będzie wysyłał raty do banku zrzeszającego SGB BANKU S.A. , a następnie bank zrzeszający będzie przekazywał raty subwencji do PFR.
Jeżeli wystąpią opóźnienia w spłacie rat wynikających z harmonogramu, Bank do 5 dni roboczych od dnia wystąpienia zaległości wysyła monit drogą elektroniczną do klienta.
Jeżeli nastąpi brak spłaty dwóch pełnych rat, dalsze postępowanie prowadzi PFR – Bank przekazuje sprawę subwencji do PFR.
Oprocentowanie należności przeterminowanych w wysokości odsetek ustawowych; za każdy dzień zaległości , aktualnie wynosi 5,60% w stosunku rocznym .
PFR - DRUK DYSPOZYCJI WCZEŚNIEJSZEJ SPLATY - KLIKNIJ TUTAJ